2013. március 6., szerda

Legyél turista a saját lakhelyeden!


  Az elmúlt pár hónapban két volt osztálytársam blogját is olvastam, amiben az erasmusos élményeiket írták/írják le (az egyik még mindig kinn van). Ági Hollandiában volt kint, Petra Franciaországban van kint. Én meg csak olvastam és elkezdtem vágyakozni; annyi klassz dolgot csináltak/csinálnak! Mindenféle nemzetiségű emberekkel találkoztak és mindenféle ételeket kipróbáltak, mindenféle helyekre elmentek. De hé, hát itt Budapesten talán nincsenek mindenféle nemzetiségű emberek? Nincsen mindenféle nemzetiségű étterem? Netalántán nincsenek izgalmas helyek/épületek? Persze, az Eiffel-torony nincs itt, az azért ott marad Franciaországban, de vajon mikor voltunk utoljára az Országházban? Vagy az Iparművészeti Múzeumban? Vagy a nemzeti parkjainkban? Rengeteg-rengeteg szép hely van. És nem én találom fel a spanyol viaszt, az igaz, de talán lesöpröm a port a Bennetek amúgy is ott lévő vágyakról és gondolatokról, hogy hová mennétek el. Legalább egy napra legyetek turisták a saját lakhelyeteken! Lehet ez tágabb környezet is, ha időd és pénzed engedi, akkor az ország különböző pontjait is meglátogathatod. De első körben nem kell nagyot akarni és messzire menni. Mi van Hozzátok a legközelebb, ami érdekes lehet és ahol rég voltatok?

  Tőlünk nem messze van a Ludwig Múzeum és a Művészetek Palotája, de még egyszer sem voltam egyikben sem. De itt van az Iparművészeti Múzeum is, ahol szintén nem voltam pár éve. De tekintsünk még közelebbre: egy éve lakom ezen a téren, de a templomunk belsejében még nem voltam! Nemrég fedeztem fel, hogy az újra megnyíló Tárt Kapu Galéria, amit ajánlottam az előző bejegyzésemben, egy utcára van tőlünk! És persze még sorolhatnám, Budapest teli van látnivalókkal.
  Ha egy kis nemzetközi érzésre vágytok, akkor pl. még mindig tartanak a frankofón filmnapok.

  Nálam a Tárt Kapu Galéria és a Bakáts téri templom kerül a közeljövőben megnézésre. Beszámoló majd következik. Ti milyen látványosságokat/programokat néznétek meg turistaként?
Egyébként mindig is szerettem volna egy magyaroknak szóló, frappáns kis Budapest-kalauzt, mi is hadd turistáskodjunk a fővárosunkban! Szóval ha valaki tud ilyet ajánlani, annak nagyon örülnék!

  Ha pedig igazán igazi turisták szeretnénk lenni, akkor természetesen készítsünk sok-sok fotót, ha lehet, vegyünk I Love Budapest (vagy egyéb város) pólót/sapkát/táskát, de ha nem akarunk erre sok-sok ezret kidobni, akkor készítsünk! Jó barátunk a textilfilc! :) Ezen a napon lehetőleg ne főzzetek, hanem üljetek be valahova enni, élvezzétek, hogy "buta turisták" vagytok!

(Kép innen.)

5 megjegyzés:

  1. Ja, s ha már Franzstadt, akkor keress Gönczi Ambrus (keress rá!) által vezetett sétákat (Idegenvezetők Világnapja, KÖN, 100 éves házak...), én imádom ahogy mesél, hihetetlen mi mindent tud a Ferencvárosról!

    VálaszTörlés
  2. Hú, köszi-köszi! :) Ferencváros "épp az esetem", ha már itt lakom...

    VálaszTörlés
  3. És olyan könyvszerű könyvet nem tudsz véletlen ajánlani? Amit kézbe vehetek és azzal járhatom a várost?

    VálaszTörlés
  4. És elkezdtem listát írni, a távolabbi jövőre nézve is:
    - Ludwig Múzeum
    - Művészetek Palotája
    - Holokauszt Emlékközpont
    - Műcsarnok
    - Bakáts téri templom
    - Országház
    - Aquincum Múzeum és Romkert
    - A Budai várnegyed minden különlegességével (siklót is ki akarom próbálni!)
    - Dohány utcai zsinagóga
    - Országos Széchenyi Könyvtár
    - Pesti Vigadó
    - Szent István Bazilika
    - Pálvölgyi cseppkőbarlang
    - Szemlőhegyi barlang
    - Állatkert (az új kiselefántot megnézni!)
    - Mai Manó Ház
    - Normafa
    - Fürdőink

    VálaszTörlés

Költözés

Elmélkedtem már egy ideje, hogyan folytassam a blogolást. Végül a nővérem megemlítette, hogy amúgy lehet importálni a blogot, és így akkor ...