2014. április 28., hétfő

Hajrá hétfő #32

Banános zabkása
Almás zabkása
És az elmúlt hetet is sikeresen végigcsináltam! Nem ittam sem alkoholt (na jó, de, 3 korty sört), sem kávét, nem ettem cukrot (csak amennyi a kelt tésztákban van, illetve tartárban, de még fagyiból is sikerült cukormenteset ennem!), sem húst és ez nem is okozott komolyabb gondot. Reggelire kipróbáltam a nővéremék által ajánlott zab(pehely)kását, bár az ő receptjüket végül nem írtam le (aztán később publikálták), így a netről összeszedegetett receptek alapján alkottam egy sajátot.

Hozzávalók (1 főre):
  • 2 dl tej
  • kevés fahéj
  • negyed bögre zabpehely (egy standard 2,5 decis bögréből)
  • 1 banán vagy fél nagy alma (az enyém golden volt)
  • dió, mazsola, méz ízlés szerint
Elkészítés:
A tejet a fahéjjal felrakjuk főni, mihelyst felforrt, beleöntjük a zabpelyhet és folyamatos kevergetéssel (!) pár percig főzzük (minimum lángon), majd hozzáadjuk a gyümölcsöt (banánt karikára, almás kis kockákra vágva), és azzal együtt is pár percig még főzzük, összesen kb. 5 percig, amíg kellemesen besűrűsödik (tejbegríz állagúra). Ha úgy érezzük, önthetünk még hozzá zabpelyhet/tejet (és ha úgy érezzük, akkor a gyümölcsöket már a zabpehellyel együtt is beletölthetjük, pl. az almának több idő kell a puhuláshoz). Ezt egy tálkába kitöltjük, diót és mazsolát szórunk a tetejére, és némi hűlés után (de még melegen) fogyasztjuk. Az almás változathoz raktam mézet is (már a tálkában volt akkor a kása, tehát nem főztem a mézet), illetve a fél almából pár kockát meghagytam nyersen és azt is a tetejére raktam. Egyébként nyugodtan kísérletezzünk más gyümölcsökkel is, vegyesen is készíthetjük, vagy lehet, hogy az egyiket főzzük, a másikat nyersen rakjuk rá. Dió helyett mandula, meg akár el is hagyhatjuk ezeket a "díszítő elemeket". Nagyon gyors, egyszerű és laktató étel. A banános változat mézet sem igényel (de persze azzal is finom lehet). Nagyon megszerettem.

Emellett levezényeltem egy filmklubot (jöttek új emberek, tök jó! és a krízishelyzetet is megoldottuk), voltam közgyűlésen, KÖRBE-n és biciklitúrán is, ahol leégett a vállam, hosszú-hosszú idő után frizbiztem (nem is emlékszem, frizbiztem-e egyáltalán, olyan lyukas kezű gyerek voltam), nagyon jó volt.

A hétre a következők vannak: 2 beadandót leadni (az egyiket ma megtettem), másikat befejezni, kutatási témát kitalálni (szerintem múzeumpedagógia lesz), kedden ismét filmklubot tartani és pihenni!

SZERK. (2014. X. 3.): Körtével és barackkal is finom, mazsola és magvak nem baj, ha nincs otthon hozzá. És már inkább 2,5 dl tejjel, harmad/fél bögre zabpehellyel és egy egész almával dolgozom :)

Nektek mihez kell hajrázni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Költözés

Elmélkedtem már egy ideje, hogyan folytassam a blogolást. Végül a nővérem megemlítette, hogy amúgy lehet importálni a blogot, és így akkor ...