2014. szeptember 6., szombat

Első házassági évforduló

Az első házassági évfordulót olyan alkalomnak tekintettük, ami megérdemli, hogy rendesen megünnepeljék. Ezért elutaztunk egyik kedvenc helyünkre, Dobogókőre a Walden Hotelbe.
Minden évben vannak kedvezményes kuponok, melyek 2 főnek szólnak 2 éjszakára, büféreggelivel és szaunahasználattal. Emellett van lehetőség "all you can eat"-es vacsorára is (talán ebédre is, azt nem tudom, nem ebédeltünk idén ott), melyben 2-3 leves, főfogás és desszert közül válogathatunk kedvünkre, amíg jól nem lakunk.

Azért a kedvencünk, mert
  • közel van és tömegközlekedéssel is könnyen megközelíthető
  • csodás helyen van, a hotel parkja is nagyon kellemes, a közelben pedig kisebb és nagyobb túrák megtételére is van lehetőség
  • megbízható, ismerjük, tudjuk, mire számítsunk
  • a szobák korrektek, tiszták, csendesek
  • a személyzet kedves
  • jó a konyha
  • jó árban van (így kuponnal)

A szobák kétszemélyesek (legalábbis amikben mi voltunk), lehet két külön ággyal vagy egy francia ággyal kérni. A szobához saját fürdő tartozik, káddal vagy zuhanyfülkével (mind a kettő elég nagy 2 főnek is), hajszárítóval, 2 pohárral, fejenként 2-2 törülközővel (egy kicsi és egy nagy), illetve egy kilépő törülközővel. A legtöbb szobához erkély is tartozik. A szobában emellett van egy kis asztal 2 székkel, egy TV (idén 11 csatornával) és az előszobában beépített szekrény. Van wifi, nem is rossz, de azért főleg e-mailek ellenőrzésére ajánlott.
Az ágyból az egy személyes véleményünk szerint jobb (inkább összetoljuk őket), idén franciaágyat kaptunk, ami keskeny volt és rugós, nem a mi igényeinket tükrözte (jó is volt itthon a 180 centis ágyunkon terpeszkedni utána).
A ételválaszték szezonális, és sok mindentől függ, mennyi és mi van aznap éppen terítéken. Idén jobban megérte az egységáras vacsora, mintha étlapról rendeltünk volna, tavaly pedig remek volt az étlapos választék, és inkább onnan rendeltünk. Mindenesetre éhen sosem maradtunk és az ízekkel is elégedettek voltunk :) Vegetáriánusokra is gondolnak, bár szerényebb számukra a választék (főételnek leginkább rizs, krumpli és rántott gomba, illetve saláta, ha az egységáras vacsorát nézzük). Egyéb diétát folytatóknak nem ajánlom a helyet. Reggelinek idén különféle gabonapelyhek, tojásrántotta, tükörtojás, bundás kenyér, sült és főtt virsli, hideg szendvics és kalács közül lehetett választani (volt teljes kiőrlésű kenyér is a hideg szendvicshez). Italnak tej, szörp, tea és kávé.

Az idő idén sajnos nem nekünk kedvezett (ahogy idén a másik nyaralásunkkor sem...), végig esett az eső. Így csak a hotel néhányszáz méteres környékét jártuk be (kihasználva a fél órás szüneteket) és nagyon misztikus képeket készítettünk a ködös hegyekről és fákról. Emellett kártyáztunk, beszélgettünk, X-aktákat néztünk, pihentünk, olvastunk-játszottunk (én olvastam, a Kedves játszott). Jó volt azért nagyon. Egyik délután aludtam is egyet, reggel tornáztam... Kedden jöttünk haza, Pesten persze jó idő volt, de legalább itt sétáltunk egyet és csak szerdán léptem vissza a virtuális térbe, kedden még szabadságon voltunk mind a ketten (és Az éhezők viadalát néztük, 1-2).

Néhány tipp, amit jó a nyaralás előtt megcsinálni, hogy kellemes legyen a hazatérés is:
  • Szagtalaníts! - Mosogass el; Vidd le a szemetet; Ürítsd ki a hűtőt, ne maradjon benne romlott vagy korán romlandó étel, ami bebüdösödhet; Lehetőleg gyümölcs se legyen otthon, ami megrohadhat; Takarítsd ki a WC-t (és csepegtess bele valamilyen illatosítót, pl. illóolajat). Nincs is rosszabb, mint büdös lakásra hazaérni, aztán keresni gyorsan a szag forrását (és gyorsan nekiállni megszüntetni).
  • Söpörj/porszívózz és moss fel! - Ne az legyen az első gondolatod, amikor hazaérsz, hogy de fel kellene mosni a konyhapadlót...
  • Moss annyit, hogy ne csak a nyaralásra, de az utána követő 1-2 napra is legyen elegendő ruhátok (ha ez lehetséges), így nem kell már aznap kampánymosásba kezdened.
  • Vásárolj be fagyasztható vagy nem romlandó ételeket, készülj fel, mit fogtok aznap, illetve másnap reggel enni - ne kelljen azonnal vásárolni rohanni (én pl. vettem egy csomag panírozott húst és rizst)
  • Csináld meg azt a pár dolgot, ami a leginkább szokott idegesíteni, vagy ami a leglátványosabb - én pl. kanapét és asztalt raktam rendbe, felületeket töröltem
  • Ne aggódj, ha valami mégis kimaradt! Azért élvezd csak ki a hazatérés napját és lehetőleg ne állj neki takarítani!

És pár kép még a nyaralásunkról:

Én a misztikus erdőben - Kedves fotózta
A misztikus erdő magában - Kedves fotózta
Csipkebogyó a kilátónál - én fotóztam
A szikla - Kedves fotózta
Én a hullámzó fák ölén (félve a mögöttem tátongó mélységtől) - Kedves fotózta
Az ünnepi vacsora:
Steak burgonya, rántott hal, cukkini, gomba,
csirkemell sajttal és paradicsommal,
valamilyen finom sajtos pirítós és saláta
én fotóztam
Az ünnepi desszert: fahéjas-almás palacsinta (később öntetet is kapott) és
málnaszószos grízes sütemény (az a málnaszósz!)
Az ünnepi vacsora folytatása:
málnakrémleves (valamilyen alkohollal) és
édes merlot (aminek a fele sajnos a földön végezte
a könyököm miatt...)
én fotóztam
Az ünnepi nap után a reggel - kilátás a szobánkból :)

Költözés

Elmélkedtem már egy ideje, hogyan folytassam a blogolást. Végül a nővérem megemlítette, hogy amúgy lehet importálni a blogot, és így akkor ...