2013. szeptember 23., hétfő

Hajrá hétfő #1


  A mai naptól egészségügyi megfontolásból egy szolid diétába kezdek (nem fogyókúra). Az alap az az, hogy kerülöm a cukrot (ezért mondtam, hogy szolid, csak egy elemről van szó). Azaz nincs se süti, se torta, se cukros üdítők, se majonéz, se kecsap, se tartár, se cukorkák, se csoki, se fagyi, se keksz, se cukros lekvár, se semmilyen édesség. Minimális méz jöhet (pl. reggeli zabpehelyhez). Szerencsére. :) Ez kb. napi 1-2 teáskanálnyit jelenti. (És nem pótolom édesítőszeres dolgokkal ezeket az élelmiszereket.)
  Kerülöm a bolti pékárukat is, kenyeret eszem (nem hiszem, hogy a liszt az ellenségem lenne, csak módjával kell enni, más mellett), csak itthon sütök, lehetőleg vegyes lisztből, magokkal. Gyümölcsöt nem korlátozom, aszalt is jöhet (az azért nem tonnaszámra), zöldség mértéktelenül. És ha egy főzelékbe egy nagyon minimális cukor ajánlott, azt még engedélyezem magamnak.
  Visszatérek a margarin helyett vaj megoldásra. Finomabb, szerintem egészségesebb is. És tejből is igyekszem jobbakat venni, megint (volt egy kis anyagi megszorítás és elgyengültem).
  Hétfőnként magamat bátorítva, kitartásra ösztönözve írok egy-egy bejegyzést, főleg arról, miket ettem aznap/elmúlt héten, miket kellett leküzdjek és hogyan tettem, ilyenek. Ezt november végéig tervezem csinálni, aztán vége lesz a Hajrá hétfőknek, de a cukros dolgokból igyekszem akkor is csak mértékkel enni (a tea ízesítéséről pedig 99%-ban leszokni, bár ez már elég jól megy). Nem jó az a szervezetemnek. Nem szereti. Ha gondoljátok, tartsatok velem!

  Úgyhogy ma reggel ettem egy adag zabpelyhet, az ebédet két részletben ettem meg, így tízórai és ebéd lett belőle. Ez rizs és rántott őzláb gomba volt. Itthon megettem a maradék gombát, maradék reszelt sajttal megszórva és megmelegítve, maradék fokhagymás tejfölbe mártogatva, illetve két kockasajtot. A Kedves hazajött, ő nem ette meg az egy szem gombáját és pár darab rántott camambert, azokat is megeszegettem a fokhagymás tejföllel, ez lett az uzsonna, most jól is vagyok lakva. Estére tarhonyát tervezünk tejfölös csirkével és káposztasalátával. Illetve az édesszájúaknak egy kis paradicsomleves is készül, meg valószínűleg palacsinta is. Abból talán eszem egyet, reszelt almával, fahéjjal és egy kevés mézzel (nyamm!).
  Ma azért ellen kellett álljak a Kedves isteni szülinapi tortájának, de szerencsére ettem belőle pénteken és vasárnap is egy-egy szeletet, ma pedig a Kedves megette a maradékot, vége a szenvedésnek. Egyébként a kategorikus nem egész könnyen megy. Tudom, hogy most nem, nem baj. Majd lesz még alkalmam rá. És csak most nehéz, mindjárt megeszi, nem látom és már nem lesz nehéz. Jól lakni jól fogok így is.
  A boltban vettem 3 féle sajtot meg natúr joghurtot, lesz mit eszegetni. Otthonról még érkezett egy adag zöldség-gyümölcs, pl. a vacsihoz még egy fél sárgadinnye érkezik, mert azt ma már meg kell enni.

(Kép innen.)

Ti diétáztok? Milyen diétát követtek? Hogy tartjátok Magatokban a lelket?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Költözés

Elmélkedtem már egy ideje, hogyan folytassam a blogolást. Végül a nővérem megemlítette, hogy amúgy lehet importálni a blogot, és így akkor ...