2014. április 16., szerda

Veronica Mars - a film

Mindig jó egy kicsit eltávolodni a filmtől és civilként látni a szereplőket :) (és a rendezőt)
  És eljött ez a pillanat is, hogy megnéztem újra a sorozatot és ezután a filmet is. Bár sajnos a magyar mozik nem vetítették :( Így maradt az itthoni projektor, ami szintén nem rossz megoldás ;) Persze, az egész délelőttös szürkeség után a vetítés kezdetekor kezdett el ragyogni a nap, hogy alig bírtam besötétíteni. De beszéljünk a filmről.

  9 év telt el a sorozathoz képest, azaz Veronica 28 éves. Otthagyta Neptune-t, pszichológiát és jogot is végzett, most épp stabil állás után néz. Pizzel újra összejöttek (gondolom, azt a bizonyos nyarat nem élte túl a kapcsolatuk), Logannel már 9 éve nem találkozott, de most felhívja V-t segítségért, mert gyilkossággal gyanúsítják; és épp a 10 éves gimis osztálytalálkozó is esedékes. V. visszamegy Neptune-ba, hogy segítsen Logannek ügyvédet választani, aztán... Innentől fontos cselekmények leírása következik.

  Gondolom, akik ismerik a sorozatot, sejtették, hogy Veronica nem fog olyan könnyen elszabadulni az ügytől, és hogy a rendes, jófiú Pizzel nem igen fog működni a kapcsolata. Eléggé kiszámítható a végkifejlet, bár be kell valljam, azért reméltem, hogy valami más lesz. Anno, amikor először megnéztem a sorozatot, teljesen Logan párti voltam, hogy vele kéne összejönnie. De ez, hogy "our relationship is epic", hogy 9-10 évet is átível, kicsit nekem már sok. Túl epic volt. De büszke vagyok Piz-re, hogy kimondta a végszót akkor, és nem nézte el V-nek, amit művelt. Pedig most már tökösebb lett, a frizurája is férfiasabb... szóval igazán működhetett volna. Persze, közben Logan is jobb útra tért. Igazából Veronica az, akinek ennyi időbe tellett eldöntenie, mit is akar (ha most tényleg tudja, mit is akar, ki tudja, mi történne egy második filmben). Aki nem tudom, a tanulmányain túl miben fejlődött. Mert a kapcsolatait még most sem igen tudta normálisan kezelni. (Lásd, Piz hívta fel őt, és nem Veronica Pizt.) Szóval amit jó volt elnézni, amikor 19 évesek voltak, amikor könnyebb volt a gyors szakításokat, váltásokat megérteni, az már furán hatott - nekem - így 28 évesen (mármint ők voltak annyik, nem én öregedtem ennyit).

  Neptune kicsit átment Gotham City-be, bár annál enyhébb volt, de azért eléggé sötét lett a sorozathoz képest. Jó volt viszontlátni a szereplőket :) Mondjuk Veronica hangjára elsőre rá sem ismertem. Épp kinyomtam a sorozat utolsó részét, aztán be a filmet... Azért változik az ember hangja, na. Mac haja fantasztikus! Nagyon illett hozzá, nagyon tetszett a karaktere :) Dick-et örülök, hogy kihagyták a gyilkosságból. Hiába egy bunkó, azért mégis a csapat tagja (és mint leendő pszichológus, azért valamennyire tudok empatizálni vele is).

  Összességében tetszett a film, kb. 7-es egy 10-es skálán. Régi, kedves szereplők, izgalom, bűnügy és megoldás. Bár valahogy mindig elintézik a sorozatokban, hogy egy idő után ne a női főszereplővel érezzek együtt és ne ő legyen a kedvenc... hogy valami zavarjon vele kapcsolatban :P Így volt ez a Szívek szállodájánál is. De ez már talán inkább rólam mond el valamit...
  Sajnáltam szegény halottakat, Sacks-ot leginkább. Gia meg... az én fejemben nem teljesen illett hozzá ez az ügy, de hát sokat változik az ember, ha az apjáról kiderül, hogy gyerekeket molesztált és aztán fel is robbantják...
  Duncanről még szívesen hallottam volna, bár vsz. továbbra is gyereket nevel Ausztráliában :) Meg azért így, hogy kimaradt 9 év... nem úgy fejezték be a 3. évadot, hogy ennek kellett volna következnie. Érdekelt volna Wallace nyara Ugandában, Veronicáé az FBI-nál, ilyenek... Mindenesetre annak is örülök, hogy ha már csak most tudtak ebből filmet csinálni, akkor így csinálták. Mindegyik színész változott annyit, hogy nem állt volna jól nekik, ha úgy tesznek, mintha onnan folytatnák, ahol abbahagyták (többek között a Veronicát játszó színésznő közben szült/terhes volt, ami látszik is rajta).

  A film szerintem sorozat nélkül is élvezhető, de azért azzal együtt az igazi. Pl. a legvégén a Loganes üzenetrögzítős szöveg csak azzal együtt érthető. Meg azért hogy tudjuk, kik között miért van feszültség, mi is az a pedofil ügy, stb. Szóval nézzétek meg a sorozatot és a filmet is! Kellemes kikapcsolódás! :)

  És megvan az új sorozatom, amit nézni fogok... Mert szeretem a színésznőt :) House of Lies.

(Kép innen.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Költözés

Elmélkedtem már egy ideje, hogyan folytassam a blogolást. Végül a nővérem megemlítette, hogy amúgy lehet importálni a blogot, és így akkor ...