2013. szeptember 2., hétfő

Bukfencező múzsa - könyvajánló

  A bukfencező múzsát csak akkor nehéz magunk elé képzelni, ha redős peplonban [egy nagy lepel - szerk.], koturnusban és hóna alá szorított lanttal akarjuk látni őt, ahogy századokig. Adjunk rá trikót, tornadresszt, és szemünk fog káprázni fergeteges piruettjeitől és szaltóitól. A múzsa pedig így is múzsa marad, és még inkább a miénknek érezzük, mint eddig, ha mutatványa végén közénk perdül, és azt mondja: "Vessetek ti is bukfencet, és nézzétek meg jól világotokat, amikor fejtetőn áll! Érdemes!"

  Ez részlet a Bukfencező múzsa c. kötet bevezetőjéből, melyet a szerkesztő, Tóthfalusi István írt. A kötetet egyik névnapomra kaptam Apától, és nővérem egy molyos kihívására kezdtem el olvasni. Az első egy-két vers után ezt gondoltam: Miért nem kezdtem én ezt el korábban? És miért nem ismerik és olvassák többen? Ez zseniális! Szinte az összes verset idézném (eddig legalábbis), és limerickeket támadt kedvem írni.
  A könyv groteszk verseket tartalmaz és már egy elolvasása is vidámabbá teheti a napunkat. Kicsi, csinos könyvecske, könnyen elfér egy kisebb táskában is, vagy akár egy nagy kabátzsebben. De kézben is hurcolászhatjuk, lehetőleg úgy, hogy mindenki lássa, nevessünk rajta nyilvános olvasás közben, hogy más is kedvet kapjon hozzá. Ideális szórakozásnak vagy inspirálódni, feltöltődni.
  Olvassátok, forgassátok és bukfencezzetek!

(Kép innen.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Költözés

Elmélkedtem már egy ideje, hogyan folytassam a blogolást. Végül a nővérem megemlítette, hogy amúgy lehet importálni a blogot, és így akkor ...