2018. április 26., csütörtök

Minden nap január 1. - #17. Zsámboki Biokert És Kincsesláda

Ma átvettem életem első - de biztosan nem utolsó - Zsámboki Biokert rendelésemet! A Nagy dobozt próbáltam ki, 4900 Ft-ért, amibe az alábbi szépségeket kaptam:

Hónapos retek, római saláta, sárgarépa, újhagyma, batáta, burgonya, vöröshagyma,
spenót, fokhagyma, savanyú káposzta és paradicsomlé
Már ránézni is öröm a sok girbe-gurba, enyhén földes zöldségre, hát még enni belőlük! Ma vacsorára a római salátát és az új hagymát kóstoltam, mind a kettő gyönyörű és finom! Szuper vacsora lett belőle, és a frissen vásárolt kedvenc zsömlémből (amit természetesen saját vászonszatyorba kértem! Kár, hogy a kivételhez műanyag zacskót húzott a kezére az eladó, és nem csipeszt használt.), sajtból és felvágottból.
A Zsámboki Biokertből hétről-hétre lehet rendelni (Budapesten több átvevőpont is van!), különféle összeállításokat, illetve az eltartható élelmiszerből (pl. krumpli, hagyma) extrán is lehet, nagyobb mennyiséget. Ezek az összeállítások biok, szezonálisak, helyiek, így hétről-hétre változnak. Rém izgalmas, nézegetem már, jövő hétre melyiket rendeljem. Mert azért jó lenne mondjuk alma meg cékla is. A fokhagyma rengeteg (ráadásul még a spenótfőzelékbe sem teszünk), a krumpli kicsit kevés, a többi nagyjából reális, bár retekből és salátából akár több is lehetne. Szóval még majd kitalálom.
Kicsit drága, igen, tudom. De időt spórolok azzal, hogy nem 20 helyről próbálom összeválogatni a helyi és szezonális termékeket. Na meg bio is. A boltokban a bio cuccok mind-mind műanyagba vannak csomagolva, de itt nem! A spenót komposztálható zacskóban van, a savanyú káposztának a csomagolására még rákérdezek majd, ill. a két befőttes gumira is, hogy nem lehetne-e esetleg mellőzni/spárgára vagy valami hasonlóra cserélni. Az üveg tetszik :)

Ezen kívül házhoz vittem egy szeletelőszettet, ami már nem kellett a családban senkinek, telefonáltam a Kincsesládával, ahová majd viszek be egy szobrot tutira, de szerintem még pár csecse-becsét összegyűjtök, és egybe viszem be. Felkerül egy adományos polcra, és a bevételt egy összegben jótékony célra utalják. Tök jó! :) Kezdem újrafelfedezni Gödöllőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Költözés

Elmélkedtem már egy ideje, hogyan folytassam a blogolást. Végül a nővérem megemlítette, hogy amúgy lehet importálni a blogot, és így akkor ...