2018. május 2., szerda

Minden nap január 1. - #18. Rizstej, Maxberry és kuglóf

Na szóval. A hosszú hétvége kriminálisan telt, semmi sem úgy alakult kb., ahogy terveztük, úgyhogy személyszerint én örülök, hogy visszatértek a "szürke" hétköznapok. Múlt éjszaka Balázs volt olyan kedves, és majdnem 5 órát egyben aludt a kiságyában! Velem párhuzamosan (már én a nagyágyban aludtam). Sajnos ennél többet nem is sikerült aludnom, mert 5 körül a szoptatással sem akart visszaaludni, ringatni kellett. Aztán valamiért nem nagyon tudtam visszaaludni, mire végre sikerült volna, a Kedves ébresztője szólalt meg (6 órakor), amire Balázs ismét felkelt. Megint ringatás, de nem tudtam lerakni, csak később, amikor meg már nem lett volna értelme visszafeküdni. Egy kellemes zöldteával indítottam így a napot.

Na de a reggel végül is elindult, sikeresen odaértünk tornára, ott izzadtam egy sort, szuper volt! Igazi szuperhősnek éreztem magam a végére. Ezután felkerekedtünk, vittünk a Kedvesnek finomságot a DM-ből, és ott megláttam, hogy akciós a rizstej, hát vettem egy literrel. Lelövöm a poént: kávéval tökéletesen finom volt, kb. észre sem vettem a különbséget. Érdekel a magtejkészítés, de úgy gondoltam, jobb előbb kipróbálni, mielőtt nekiállnék vele pepecselni, mert ha nem ízlik, inkább nem töltenék vele időt. Szóval így esett. Natúr még nem kóstoltam, majd holnap, mondjuk a kuglóffal, de erről majd később.



Végül még arra is rávettem magamat (és Balázst, akit lekifliztem, hogy bírja), hogy végre ellátogassak a Maxberry-be, ami egy szuper kimérős mag- és aszalványbolt, meg néhány egyéb cuccot is árulnak. Simán lehet saját dobozzal, zacskóval menni, az eladó egy szuperaranyos fiatal nő, aki bűbáj a gyerekekkel (is) :) Én most így elsőre vettem egy adag jázmin rizst, mandulát (finom!), napraforgómagot és aszalt szilvát (szintén finom, és azt hiszem, kezeletlen is). Igyekeznek kezeletlen aszalványokat beszerezni, a bio vonalnak nem tudom, mennyire feküdtek neki, ill. itt is hiányolom (ahogy a pesti Ligeti Boltnál is), hogy nincs kiírva a származási ország. De nagyon tetszik, vissza fogok menni :)

Rebus ma (ugye) Anyáéknál aludt du., így otthon is volt időm bőven, amíg Balázs aludt/hátamon elvolt (vagy épp rámolta a fiókot). Így sikerült elindítanom egy mosást, megkóstolnom a rizstejes kávét és így egy picit pihenni is, főzni egy nagy adag zöldséges rizst (hogy holnap ne kelljen már főzni), és még egy kuglófot is sütöttem, amit a hosszú hétvégére terveztem, de így is finom! :) Végre felavattam az évek óta várakozó kuglófformámat! A recept jó, bár egy picit kevesebb cukor is elég bele, illetve a vajazás nem elegendő, így is beleragadt a tészta a formába, kell a liszt is rá.

Majd holnap készítek szebb képet is, nappali fényben :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Költözés

Elmélkedtem már egy ideje, hogyan folytassam a blogolást. Végül a nővérem megemlítette, hogy amúgy lehet importálni a blogot, és így akkor ...